tisdag 5 juli 2016

Då var det dags

Hej

Efter en lång tid utav analysering av bolag som endast har skett i mitt huvud och stundtals i något Google dokument som ligger på datorn så blev det för mycket för att hålla reda på så kände att det var dags att börja skriva lite mer seriöst om bolagen jag sitter i och tycker är intressant. Lär säkerligen även skriva lite fritt om Sparande också. Jag är en ung man på 20 år som precis tagit studenten. Jag har investerat i aktier i cirka 2.5 år och är endast inriktad på fundamental analys och långsiktighet. Det må vara tråkigt kortsiktigt men för mig är det vägen att gå om man vill nå rikedom.

 Detta är min utveckling av portföljen och som ni kan se är den mycket positiv men även oerhört volatil, förklaringen till detta är att jag under åren har legat all in i ett och samma bolag vilket har betalat sig då bolaget har utvecklats mycket positivt men det är riskabelt. Bolaget som jag låg all in i och fortfarande har en stor position i heter Starbreeze, kommer skriva mer om bolaget sen. Under senare tid har jag försökt hitta nya bolag på börsen men har lite svårigheter med detta då det känns som om det mesta är högt värderat men har hittat ett litet intressant bolag som heter FrontOffice. Dock så är det en liten position som ni kan se nedan men kan tänka mig öka om företag utvecklas så som jag tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar